علل اصلی عدم پذیرش نمایندگان علمی یا مدرپ های دارویی از سوی پزشکان


۱. #اتلاف وقت پزشکان به وسیله مدرپ ها با #احوالپرسی های طولانی خصوصا در زمان ترافیک مطب و #مطرح کردن مباحث غیرضروری

نکته- احوالپرسی طولانی و صحبت از مباحث مختلف و #لم دادن در صندلی بیمار باعث عدم پذیرش شما از سوی پزشک در ویزیت های بعدی خواهد شد.

راه حل: 

بهتر است در چنین زمان هایی #ویزیت مفید و مختصری داشته باشید یا به زمان مناسبتری ویزیت علمی را موکول کنید.

۲.#نداشتن #اطلاعات مهم دارویی و #عدم ارائه مقالات نتایج بالینی و علمی و بعضا حتی #نداشتن اطلاعات کافی درباره محصولی که برای ویزیت پزشک ضروری است.

نکته_#ارائه #نتایج استفاده محصول به وسیله دوستان و اعضای خانواده و حتی نسخه سایر پزشکان #ملاک قطعی پزشکان برای نسخه کردن محصول شما نیست. 

راه حل:

 بهتر است بجای ارائه #فیدبک های شخصی و خانوادگی و #غیر علمی به ارائه خواص #ترکیبات و محصول بر اساس مستندات علمی بپردازید. 

همچنین مطالب علمی محصولات خود را روزانه #نیم ساعت قبل از ویزیت و حتی قبل از ورود به اتاق پزشک در زمان انتظار مطالعه کنید.

از نظر من این مورد یکی از مهمترین عوامل عدم پذیرش مدرپ ها از سوی پزشکان است زیرا زمانی که شما پزشک را ویزیت می کنید، پزشک انتظار دارد که برایشان ارزش افزوده ای داشته باشید حداقل به اندازه زمانی که از پزشک می گیرید.

۳. عدم احترام به پزشک و #ارائه دستوری خصوصیات محصول و ایجاد احساس اینکه شما در جایگاه #استاد هستید. لطفا معرفی محصول را به #کلاس آموزشی تبدیل نکنید!

راه حل:

بخاطر داشته باشید #پزشکان از زمره نخبگان جامعه هستند و اراّئه هر گونه اطلاعات به این عزیزان باید احترام و ظرافت خاص خود باشد.

۴. #پیگیری نسخ پزشک از خود پزشک

این مورد را مکرر از پزشکان شنیده ام که به عنوان #گله مطرح می کنند.

با پرسیدن سوالاتی نظیر سوالات زیر نه تنها به روند نسخه کمک نمی کنید بلکه باعث قطع نسخ محدود خود نیز می شوید:

 آقا/ خانم دکتر محصول من را #نسخه نکردید؟

آقا/ خانم دکتر محصول من را کم نسخه می کنید؟

آقا/ خانم دکتر #فیدبک محصولات چطور بود؟

آقا/ خانم دکتر با کدام داروخانه کار می کنید؟

همگی سوالاتی با بار منفی از نظر پزشک هستند.

راه حل:

 بسادگی می توانید از یا #داروخانه یا #منشی و حتی از #نوع درخواست داروخانه اطلاعات فوق را کسب کنید.

 در حضور پزشک وظیفه نماینده علمی #ارائه #شایسته #ویژگی های محصول است تا پزشک بر اساس آن محصول شما را نسخه کند. بعضا نماینده علمی ویزیت شایسته ای انجام نشده و انتظار نسخه هم از پزشک دارد و با طرح سوالات فوق بیشتر باعث عدم نسخه پزشک می شود.

☝️راه حل-برای مطرح کردن و بررسی وضعیت نسخ محصول پیشنهاد می شود که بصورت با #احترام با جملات مشابه جمله زیر با پزشک صحبت شود:

آقا/ خانم دکتر عزیز امیدوارم که #بیماران شما از محصولات ما راضی باشند، در صورتیکه موردی بود، محصولات دارای شماره ساخت و تاریخ تولید هستند که از گروه #تضمین کیفیت و #تحقیق و توسعه قابل پیگیری است. 

۵. #غیرمرتبط بودن محصول با پزشک مربوطه

بطور مثال پزشکی که بیمار پوستی ندارد را با محصولات پوستی ویزیت نکنید. 

چنین پزشکانی معمولا به منشی اعلام می کنند که نمونه را دریافت کنند تا وقتشان هدر نرود. البته بعضی هم شما را #خیلی کوتاه می پذیرند و نسخه ای هم عملا از محصولات شما ندارند.

راه حل:

جامعه #هدف خود را درست انتخاب کنید. صرف اینکه یک شرکت دیگر این پزشک را ویزیت می کند، #ملاک صحیحی برای این نیست که ما هم پزشک مذکور را ویزیت کنیم.

۶. پربیمار بودن پزشک 

چنین پزشکانی اصولا وقتی برای #مدرپ ها بواسطه وجود بیمار زیاد و شرکت های متعدد دارویی هستند. در اصلاح به این گروه پزشکان گروه No See & No time می گویند. البته برای ایجاد نسخه محصولات شما برای این گروه عزیز پزشکان #راهکارهایی هست که در جای خود به آن اشاره می شود.

۷. #پوشش و ادبیات و لحن نامناسب ویزیت علمی،

توجه داشته باشید نماینده علمی باید در ویزیت پزشک پوشش رسمی داشته باشد و فراموش نکنید #مودبانه و محترمانه و بطور خلاصه و علمی سخن بگویید. کوتاه، مودب با ظاهری رسمی ویزیت علمی را انجام دهید. 

۸. نداشتن #عشق به ویزبت علمی 

البته از #مهمترین علل ناکامی در ویزیت هم به شمار می رود. این امر از عدم علاقه و عشق به این کار یعنی ویزیت علمی نشات می گردد. این گروه نمایندگان علمی از سر ناچاری و بدون هیچ علاقه و انگیزه ای این مسئولیت را تنها بخاطر مسائل مادی انجام می دهند و از نظر آنها این کار یک #کار پاره وقت است!!! 

لذا شور و شوقی در معرفی محصول شرکت خود ندارند،

اغلب پزشکان از پذیرش این تیپ نمایندگان علمی امتناع می کنند که بعد از بررسی ها مشخص شده است پزشک با دیدن این افراد احساس خوشایندی ندارند. مترجم و نویسنده: دکتر فرشاد اکبرنژاد

https://t.me/Medrepsedu

/ 0 نظر / 51 بازدید